el_sotsiaalfond_horisontaalne

Meetme „Haridusasutuste meeskondade ühist õppimist toetavad õpiüritused” raames korraldab Kilingi-Nõmme Gümnaasium projekti “Mentorist õpetaja – ennastjuhtiv õppija”

Euroopa Liidu Sotsiaalfondi toetuse summa on  4 860,00 eurot
Projekti algus ja lõpp: 10.10.2019 – 28.08.2020
Projekti number: 2014-2020.1.02.19-0758


Õpetajate kutsekompetentsi väärtustamise ja arendamise aluseks on läbimõeldud ja vajadustele vastavalt kavandatud koolitused, motivatsioonisüsteem ning enesearenguks võimaluste loomine. Kilingi-Nõmme Gümnaasiumis on enesearengu, motivatsioonisüsteemi ja koolituskavade aluseks õpetajate
kutsestandard. Jätkuvalt on vajalik keskenduda individuaalsete eesmärkide, motivatsiooni ja meeskonnatöö arendamisele, mis tagab kollegiaalse tõhususe ning õpetajate parema valmisoleku haridussüsteemis toimetulekuks


Projekti eesmärgiks on luua KiNG’is teadlik koostöine mentorlussuhete võrgustik. Käivitatav mentorsüsteem annab õpetajatele oskused enda eesmärke ellu viia ja teiste, nii kolleegide kui õppijate eesmärke toetada.


1.koolituspäeval 24.oktoobril 2019 oli põhifookuses eneseanalüüsi oskused ja mentorlus õpetaja töös.

Nüüdisaegse õpikäsitluse “kolm vaala”: ennastjuhtiv õppimine, koostöös õppiv õpetaja ja 21. sajandi oskused;  õppiv organisatsioon, õpetaja professionaalsus ning mentorlus ja jagatud juhtimine.

Eneseanalüüsi võtmeküsimused: Kes ma olen? Miks ma käitun õpetajarollis nii, nagu ma käitun? Kui ma tahan teistsuguseid tulemusi, mida pean siis muutma? Enesejuhtimine: minu tugevused, arenguvajadused, vältimiskäitumised ja efektiivsuse tõstmise strateegiad.

Mentorist õpetaja loob tingimused ennast juhtiva õppija kasvamiseks. Mentorlus kui kollegiaalse õppimise vorm. Õpetaja enesetõhususe mudel: eesmärgistamine – sihipärane tegutsemine – tagasiside – refleksioon. Erinevate õppijate õpistiilid ja tugevused-nõrkused. Kuidas juhendada teist refleksiooniprotsessis?