On üks reegel – õpi, sest aeg ei oota!
TUNNUSTUSED KOLLEEGIDELE!
Kairi on uue põlvkonna liider, pühendunud ja innustav juht, õpilaste, kolleegide tugisammas muutuvas maailmas. Südameasjaks kool, kus iga laps tunneb end hästi. Kairi on aktiivne maakondlikus ja vabariiklikus õppejuhtide võrgustikus, jagab ja kogub praktikaid õpilase toetamiseks. Tegutseb mentorina teistele õppejuhtidele Pärnumaal ja vabariigis. Tema vaade ja haare on alati laiem, kui kooli piirid. Otsekohene ja rõõmsameelne, hea huumorimeelega ning innustav kaasahaarav juht, kolleeg ning sõber. Aitäh, et oled meiega! 🙂
“Pärnumaa gümnaasiumite EAP-del põhinevad koostöised valikkursused”,
Koolide poolt pakutavad valikained avardavad oluliselt gümnasistide valikuvõimalusi, läbi EAP-de omandamise väärtustavad sujuvat haridusteed ning toetavad õppijate personaalse arengutee kujunemist. Igas koolis on võimalik täiendavalt pakkuda 5-te valikkursust ja koondada gümnasistid maakonnaüleselt kolledži juurde ühte õppegruppi. Selline õppekorraldus aitab oluliselt kaasa õppija individuaalsele ja sotsiaalsele arengule, toetab oskusi suhelda, reflekteerida, olla loov ning ettevõtlik.
Projekti algatas 09.09.2021 Kilingi-Nõmme Gümnaasium. See sai toetava vastukaja Tõstamaa ja Häädemeeste Keskkooli ning Lihula, Vändra ja Sindi Gümnaasiumi poolt. Üheskoos ja Pärnumaa Omavalitsuste Liidu hariduskomisjoni ja Pärnumaa Koolijuhtide Ühenduse toetusel jõuti Pärnu Kolledžiga koostööleppe allkirjastamiseni 22.08.2022.
Õppetöö korraldus
Põhikooli õppekava üldosa
Gümnaasiumiastme õppekava üldosa
Ainekavad
I kooliastme loovtöö juhend.
II kooliastme loovtöö juhend.
III kooliastme loovtöö juhend.
Gümnaasiumi uurimistöö juhend.
Koolieksami eristuskiri
Kooli päevakava
Korrad
Kodukord ja kodukorra Lisa 5
Õpilaskodu kodukord
KiNG arenguvestluste korraldamise tingimused ja kord
Blanketid
Õpilaspileti avaldus
Pikapäevarühma kava ja avaldus
Õpilaskodu avaldus
Muud
“Kilingi-Nõmme Gümnaasiumi kogukondliku e-suhtlemise hea tava”
KiNG huvitegevus
KiNG kalender
KiNG avalik leht facebook’is
2023/24. õppeaasta tunniplaanid: https://king.edupage.org/timetable/
30. augusti õppenõukogu analüüsis lõppenud õppeaasta tulemuslikkust, parendusvaldkondi ning kinnitas uue õppeaasta üldtööplaani
30. augusti hoolekogu kuulas ära juhtkonna teabe lõppenud õppeaastast ja algava õppeaasta sihtidest ning andis heakskiidu järgmise perioodi arengukavale.
Riigieksamite, põhikooli lõpueksamite ja tasemetööde õppeained ning ajad, samuti koolivaheajad, on leida kooli kodulehel ÕPPETÖÖ all.
NB! Põhikooli lõpetajatel tasub tähelepanelik olla, sest nende lõpueksamite ajad on muutmisel!
15-17. augustini toimus traditsiooniline KING looduslaager. Osalejateks oli 12 loodushuvilist tütarlast, kes kolme päeva jooksul uurisid Kilingi-Nõmme Kiriku järve ja Võrtsjärve, lisaks uurimisele sai sel aastal nautida ka veemõnusid tänu imelisele suveilmale. Külastati ka Vaibla linnujaama, vaadati ööliblikaid ning tehti ägedaid katseid. Laagrit jäävad meenutama neli mikromaailma loodusklassi kapil. Juhendasid laagrit õpetaja Thea ja EMÜ teadur Priit Zingel, Vaibla linnujaamas jagas linnutarkust linnujaamapere. Täname ka Keskkonnainvesteeringute Keskust, kelle abiga laagri tegevused teoks said.
Juba aastaid on meie häid treening- ja olmetingimusi kõrgelt hinnatud. Augustis lõppes laagrisuvi. Kokku 38 päeva võõrustasime noori sulgpallureid Tallinna Sulgpallikeskusest ja Tartu Sulgapalliklubist Triiton ning tantsustuudio Dance Dream tantsijaid. Spordihoone, kooli õpilaskodu ning kõikidelt külalistelt kiidusõnu pälvivad kokatädid loovad kokku suurepärase keskkonna noorte spordilaagriteks.
Kilingi-Nõmme Gümnaasiumi huvitegevuse kohta saab pidevat teavet nii kooli kalendrist, kui ka kooli avalikult facebook’i lehelt ning koolilehe “Kirjatark” veebiväljaandest.
Õpilasuurimus: energiajooke joonud hiirtel on kehvem lühimälu
Energiajookide joomine muudab kehvemaks hiirte lühimälu ja kasvatab mõnel juhul nende ärevust …. Laste ja teismeliste uneaeg on lääneriikides oluliselt vähenenud. Kuigi Eesti kohta puuduvad täpsed andmed, paistab une puudujääk silma varem ilmunud õpilasuurimustest. Näiteks leidis Tarmo Pungas möödunud aastal, et piisavalt saavad magada vähem kui kümme protsenti uuritud õpilastest. Selles valguses on mõistetav, miks on energiajoogid noorte seas sedavõrd populaarsed…
Õiged koolmeistrid alustavad uut õppeaastat ikka ise enda harimisega ning tavapäraselt on meie õpetajatel augustikuu väga tihedalt tegemisi täis 🙂
Juba augusti esimestest päevadest olid õpetajad hõivatud erinevate enesetäienduste, projektide ja koolitustega. Mitmel juhul olid meie õpetajad vabariiklike sündmuste korraldajad ja eestvedajad. Eesti – Läti – Leedu koostöö Nordplus programmi raames viis õpetaja Svetlana Kielase ja lasteaiaõpetaja Heili Tohvi Rezeknesse, kus toimunud töötubades ja seminaridel oli keskseks teemaks õpetajate teadmised ja oskused eakamate inimestega töös. Kasulik ja väärt kogemuse, sest sageli on eakamate elukogemused väga väärtuslikud.
2.-4. august töötasid Õpetajate Ühenduste Koostöökojas meisterõpetajad Saima Tõigast ja Anne Aasamets. Suveseminari teemaks sel aastal on “Kavast kvaliteetse teostuseni”. Arutelude, töötubade ja ettekannete kaudu jagatakse seminaril praktilisi näpunäiteid, kuidas planeerida ja läbi viia kvaliteetset õppetööd, mis arvestab õppijate individuaalseid vajadusi, huve ja eesmärke.” Allikas ja foto EÕKK
18. august alustasid 10 põhikooli füüsikaõpetajat eraettevõtete toel täiendõpet programmis “Lae end”, et noortes füüsika vastu huvi sütitada.Teisel hooajal nomineeriti programmi 126 õpetajat kõikidest Eesti maakondadest. Füüsikaõpetajatele suunatud programmi kaasati 10 õpetajat ja nende hulka pääses ka meie Hele-Riin Kutsar! 🙂 Programmi on ellu toonud ettevõtted ABB, Eesti Energia, Fermi Energia, LHV, Nordecon ja METROSERT. Programmi partneriteks on Eesti Füüsika Selts, Praktikal ja Videoõps.
28. augustil toimus tõeline sisekoolituse gala, kus õpetajad jagasid kolleegidele erinevatelt koolitustelt kuuldut-nähtut. Põnevaid teemasid jätkus: märksõnad Haridustreffilt; teadmised kohtumiselt haridusministriga; miks on kasulik õpetajal teha teadusuuringuid; mis on õppejuhtide laual; keeruline sõna “konstellatsioon” ja miks on vahel kaval näidata vaid musta slaidi? 🙂 Päeva teisel poolel keskenduti kahele algava õppeaasta fookusteemale: tunnivaatlused ja arenguvestlused.
28. augusti õhtul pidasime nõu koos Ukraina lapsevanematega: kuidas, kes ja mismoodi edasi? Usume, et teisel aastal on peredel, kes sõja eest paos, juba lihtsam ning toetame neid jätkuvalt igati ka koolihariduse omandamisel.
Talvel alustasime tunnivaatluste fikseerimist ja sidumist õpetajate kutsealase enesetäiendusega keskkonnas Steplab ja toeks oli Arengusammude meeskond. Õppeaastale vastu minnes oli koolituspäeva korraldajaks Terje Äkke ning tiheda päeva lõpuks oli mõni uudistaja valmis end proovile panema õpetaja järgmises digisammus 😉
Lisaks sisekoolitustele on ette valmistamisel mitmed erinevad programmid erinevates võrgustikes, nii maakonnas kui üle-eestilised ning juba hakkavad kalendrisse saama uue õppeaasta koostööprojektid. On ju selge, et avatus ja koostöö erinevate partneritega annavad kooli arendamisel ja kogukonna esindamisel parimad tulemused 😉