Projekti Huvitav kool toetasid SA Innove ja algatus Huvitav Kool
Projektis Huvitav kool osalenud koolide veebiviited:
Pärnu Täiskasvanute Gümnaasium
Projekt „Huvitav Kool“ Kilingi-Nõmme Gümnaasium koolitamas Paide Gümnaasiumis
16.märts 2015
1. esinemine Anne Aasamets „Õpetaja kutsestandard süsteem“
Kutsestandardiga on kokkupuuted meie koolil veel olemata, huvitav oli kuulata, kuidas näeb seda ise asja see olnu (nii komisjoni liikmena kui ka taotlejana). Selle süsteemiga harjumine võtab veel kindlasti aega ja nõuab ka sisemise motivatsiooni ülesleidmist. Aga ükski uus asi ei juurdu kohe, see vajab veel leidmist ja uue põlvkonna õpetajatel on see kindlasti omasem (Paide Gümnaasiumi õppealajuhataja Kersti Kertsmik)
Ettekanne oli huvitaval ja samas ka intrigeerival teemal. Nn vana atesteerimise ajal oli PGs ca 1/3 vanemõpetajaid ja ca kuni viis õpetaja-metoodikut. Et jälle uus asi… See ikka võttis enamikel staažiga õpetajatel ohke rinnust: mida siis jälle tahetakse. Ja veel uus ja tundmatu. Esineja oli suurepärane ja asja tundev ning ise selle sees juba olev. Aga tundus, et kuulajaskonna häälekamad küsijad kahtlesid kõiges ja kõigis. Kuid … paljud PG õpetajad tundsid, kuigi asi on uus ja nende jaoks segane, soovi kutsestandard süsteemiga põhjalikumalt tutvuda ja …. mine tea: teha küll oma raha eest näit vanemõpetaja või meisterõpetaja J(Paide Gümnaasiumi ajaloo, ühiskonnaõpetuse ja kehalise kasvatuse õpetaja Jaanus Moppel)
2. esinemine Mari Karon „Uurimis-, loov- ja praktiliste tööde mitu tahku“
Uurimistööd oli meile juba tuttavam teema neid oleme gümnaasiumis juba teinud 15 aastat. Viimastel aastatel on lisandunud ka praktilised tööd (õpilasürituste läbiviimine) ja õpilasfirmad. Huvitav oli teadasaamine, et KiNG ei vormista retsensioone, nendega on meil ka raskusi. Alates käesolevast õppeaastast retsenseerib komisjon. Põhikooli loovtööd on veidi uuem, kuigi loodusainete ja matemaatika õpetajad on seda teinud alates 2009. aastast. Aga alati on huvitav kuulata ja leida teiste koolide nippe. (Paide Gümnaasiumi õppealajuhataja Kersti Kertsmik)
Kui teise kooli õppealajuhataja räägib põhjalikult ja enesekindlalt oma kooli tegemisi selles küllaltki palju väljakutseid esilekutsuva teemal, siis tuleb kuulata. Teha mõttes võrdlusi, kaalumisi oma kooli tegemistega. PG jaoks oli uus: iga juhendaja saab iga töö juhendamise eest viis koolitustundi. Huvitavad olid praktiliste tööde teemad: näit võrri putitamine. Väga meeldis KiNGi juhtkonna püüe viia õpetajatelt tahetav aruandlus minimaalseks ja see, et tagasiside küsitakse süsteemselt igal aastal ja tehakse sellest ka kokkuvõte. (Paide Gümnaasiumi ajaloo, ühiskonnaõpetuse ja kehalise kasvatuse õpetaja Jaanus Moppel)
3. esinemine Erli Aasamets „VÕK ver MEK (≠ MÕK)“
See esitlus tõi kõige rohkem värskeid tuuli, kuigi eks koolidel on ajast aega olnud põhimõtteliselt samad rõõmud ja ka mured. Aga meeldiv on kuulata, et koolide juhtkonnad näevad asju päris ühteviisi. (Paide Gümnaasiumi õppealajuhataja Kersti Kertsmik)
Edumeelse direktori-õpetaja ettekanne. Väljakantud, noriv, kuid tõene. Iseasi, kui kiiresti panna maakera teistpidi pöörlema? Huvitav oleks teada, kui paljudel KiNGi õpetajatel ööseti pea valutab oma direktori uutest sammudest XXI saj haridusmaastikul? Aga kes siis veel kollektiivi ei sikuta uute horisontide taha, kui mitte juht. Ja selge on see, et Eesti kool peab muutuma seest poolt. Ei piisa ainult ministrite vahetamisest. (Paide Gümnaasiumi ajaloo, ühiskonnaõpetuse ja kehalise kasvatuse õpetaja Jaanus Moppel)
16.märts 2015. Innove projekt Huvitav Kool. Paide Gümnaasium
13 x 7 p; 11 x 6 p; 8 x 5 p; keskmine 6,15. (max 7)
Hinnang üritusele ja kommentaarid
Koolitus oli eluline, praktiline, kogemuste põhine
Teile pakkus sellel üritusel enim huvi
Uued vaated vanadele probleemidele
VÕK versus MEK. Uued võtted, kuidas õpetaja panna mõtlema, et ka tema peab muutuma. Valmislahendusi ei ole olemas
VÕK ver MEK ehk õpetajate ette toodi halastamatu tõde miks keskmine õpetaja ei ole edukas tänase päeva noorte harimisel.
Kutsestandardi teave oli väga hea (vastustes kuuel korral)
U.P.L (uurimis-, loov- ja praktiliste tööde) teema oli väga hea (vastustes viiel korral)
Milliste teemade rohkem sooviks enam infot ja koolitust
Meeskonnatööde koolitusi palju rohkem
Kuidas toime tulla rasketest peredest ja vähemotiveeritud noortega?
Soov: õppevideote tegemise koolitus ja ainealaseid nippe
Rohkem võiks olla ainekeskset infot, mitte üldist juttu
Tähelepanekud ja soovitused
Kuidas saaks toime tulle 50+ õpetaja kui toimub kooli (hariduse) pidev reformimine
Suutsite oma teemasid nii rääkida, et koputasite südametunnistusele ja samas ei söödud ka ära J
Kartsin midagi kohutavalt igavat päeva aga tegelikkus oli väga HUVITAV!
Enne teise kooli külastust peaks end taustainformatsiooniga kurssi viima
Projekti “Huvitav Kool” koolituspäev „Majandusõpetus: pädevused ja lõiming“ Paide Gümnaasiumi õpetaja Elbe Metsatalu Kilingi-Nõmme Gümnaasiumis.
11. mail 2015
8 x 7 p; 11 x 6 p; 5 x 5 p; 2 x 4 p. Keskmine 5,96. (max 7)
Hinnang üritusele ja kommentaarid
Pilk teatud teadmistele, faktidele, probleemidele uue nurga alt. Asjalik koolitus.
Väga kompetentne lektor, palju reaalseid kogemusi, näiteid. Oli väga huvitav
Kompetentne loengupidaja, kohati jäid mõned teemad v ülesannete seletused pealiskaudseks
Loengupidaja hea, aga paljudel õpetajatel raske rakendada. Veidi pikk sissejuhatus, üldse veidi pikk
Üldine – huvitav, positiivne. Ladus ja kiire, head huvipakkuvad teemad
Algus venis (mäng kestis liiga kaua!). Ootused, et saan rohkelt materjali algklassidele, ei osutunud tõeks
Teile pakkus sellel üritusel enim huvi
Kõik meeldis, eriti mängud (3x). Rahateema, lõiming (4x), tarbimine (3x).
Ressursid ja majandusringlus. Tulevikuametid. Projektitööd, nende korraldamine
Lõiming erinevate õppeainete vahel ja üldiselt on ju tulevikuoskused oli eluline teema
Rahateemalised töölehed olid huvitavad, head teemalingid. Tulevikuerialad – huvitav edasi arendada õpilastega (tulevikuoskused)
Rahateemalised lingid. Ökoloogiline jalajälg – väga huvitav lähenemine õppetööle
Palgaarvestus (bruto, neto)
Lõiming – mõtted, mida ja kuidas saab seostada. Info erinevate kodulehtede kohta – säästmine, erinevad kalkulaatorid, töölehtede leidmine veebist. Teise kooli kogemused, näited.
Rahateemalised mängud ja töölehed olid huvitavad, samuti tööturu käsitlus
Internetiaadressid edasiseks uurimiseks (3x), võrdluseks toodud näited, tulevikuametid
Õpime rahatarkust oli huvitav. Seda teemat on vaja käsitleda kõikides vanuseastmetes
Praktilised ülesanded ja läbivad teemad ning praktilised näited õppetöö lõimingus
Missuguse teema kohta soovite rohkem infot ja mille kohta vajaksite põhjalikult koolitust
Raha planeerimine
Praktilised ülesanded – ka õpetajatele on praktiline läbi tegemine parim õppimise viis
Kindlasti vaatan koolielu.ee-s olevaid materjale, mida saan lõimida oma ainega
Väga hea oli uurimus-ja loovtööde, praktiliste tööde teemad, lõimingud. Sellest oleks hea veel kuulda
Näpunäited on olemas, saan ise edasi uurida-puurida
Finantsriskid ja investeerimisvõimalused
Fotod: Laine Ülemaante